1. |
Pakalpojuma nosaukums |
Pabalsts veselības aprūpei (Tukuma novada sociālais dienests) |
2. |
Pakalpojuma turētāja nosaukums |
Tukuma novada pašvaldības iestāde „Tukuma novada sociālais dienests” (turpmāk-Tukuma novada sociālais dienests) |
3. |
Pakalpojuma funkcija/uzdevums |
Pabalsta atsevišķu izmaksu segšanai mērķis ir sniegt materiālu palīdzību personai, ja tā dzīvo mājsaimniecībā, kura kvalificējas trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusa saņemšanai un ir deklarēta Tukuma novadā, sociālās funkcionēšanas un neatkarīgas dzīves veicināšanai. Sniegt materiālu pabalstu veselības aprūpei, nodrošinot veselības aprūpes pieejamību. |
4. |
Pakalpojuma būtības īss apraksts |
Pabalstu veselības aprūpei piešķir šādu izdevumu segšanai: 1.ārstniecības izdevumiem par mēnesi, kurā radušies izdevumi par veselības aprūpi, ja personas mājsaimniecībai attiecīgajā mēnesī piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss. Veselības pabalsta ārstniecības izdevumiem apmēru aprēķina, izmantojot šādu aprēķinu un nepārsniedzot faktisko izdevumu apmēru: 2. zobārstniecības un protezēšanas (tai skaitā protēžu labošana) pakalpojumiem, sedzot faktiskos izdevumus līdz 150,00 euro gadā katrai mājsaimniecībā dzīvojošai pilngadīgai personai, saskaņā ar čeku, kvīti, maksājuma uzdevumu vai ārsta izsniegtu apliecinājumu; 3. ortodontijas pakalpojuma izdevumiem 100 % no faktiskajiem, bet ne vairāk kā 1000,00 euro vienam bērnam līdz 18 gadu vecuma sasniegšanai, kā arī personai līdz 24 gadu vecumam, ja līdz bērna 18 gadu vecumam ir uzsākta un turpinās ortodontijas ārstēšana saskaņā ar ārstēšanas plānu. Veselības pabalstu ortodontijas izdevumu segšanai piešķir ortodonta konsultācijām un rentgena izmeklējumiem, ja to veic atkārtoti, kā arī ārstēšanas manipulācijām, kuras netiek segtas no valsts budžeta līdzekļiem; |
5. |
Pakalpojuma saņēmējs |
Fiziskas personas |
6. |
Pakalpojuma saņēmēja apraksts (ja pakalpojuma saņēmējam ir speciāli definēti kritēriji) |
Maznodrošinātas vai trūcīgas personas(mājsaimniecības) statuss
|
7. |
Normatīvie akti, kas reglamentē pakalpojuma sniegšanu |
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums, likums „Par sociālo drošību” ; Ministru kabineta 17.12.2020. noteikumi Nr.809 "Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu"; Tukuma novada domes 25.08.2021. saistošie noteikumi Nr.25 „Par sociālo palīdzību Tukuma novada pašvaldībā” |
8. |
Pakalpojuma saņemšanai nepieciešamie dokumenti |
Lai saņemtu pabalstu veselības aprūpei, persona vai tās likumiskais pārstāvis iesniedz sociālajā dienestā: 1. iesniegumu, kurā norāda veselības problēmas un to risināšanai nepieciešamo palīdzības veidu un pamato materiālo līdzekļu trūkumu, 2. vienā mājsaimniecībā esošo pilngadīgo ģimenes locekļu iztikas līdzekļu deklarāciju par trijiem pēdējiem mēnešiem(aizpilda sociālajā dienestā), nepieciešamības gadījumā iesniedz izziņas un sniedz ziņas par ģimenes (personas) ienākumiem, ja nepieciešamā informācija nav pašvaldības un valsts datu reģistros. 3. ģimenes ārsta vai ārstējošā ārsta izraksts no medicīnas kartes par medicīniskajām indikācijām, terapiju, neatliekamajām indikācijām zobārstniecības pakalpojuma saņemšanai personas; 4. finanšu dokumentu (čeki, kvītis, rēķini) kopijas par pēdējiem trīs mēnešiem, kas pierāda pieprasītāja izdevumus par medicīnisko aprūpi, iegādātajiem medikamentiem, veiktajām operācijām, ārstnieciskajām manipulācijām u.c. ar veselības aprūpi saistītajiem izdevumiem; 5. recepšu kopijas vai līgums, kas apliecina nepieciešamos izdevumus par medicīnisko aprūpi, medikamentiem, operācijām, ārstnieciskajām manipulācijām u.c. ar veselības aprūpi saistītajiem izdevumiem. |
9. |
Pakalpojuma pieprasīšanai nepieciešamās veidlapas |
|
10. |
Pakalpojuma saņemšanas termiņš (darba dienās) |
20 |
11. |
Ar pakalpojuma saņemšanu saistītie maksājumi |
Nav |
12. |
Piezīmes (par pakalpojuma saņemšanas termiņu un maksājumiem, kuri saistīti ar termiņu) |
Pabalstu, izmaksā 7 dienu laikā no dienas, kad pieņemts lēmums par pabalsta piešķiršanu. |
13. |
Administratīvais process |
Ir |
14. |
Pārsūdzības iespējas |
Lēmumu var apstrīdēt Tukuma novada pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā (Talsu iela 4, Tukums, Tukuma nov.) viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas, iesniedzot iesniegumu Tukuma novada sociālajā dienestā (Tidaholmas iela 1, Tukums, Tukuma nov.). Lēmums stājas spēkā dienā, kad adresāts to saņēmis Paziņošanas likumā noteiktā kārtībā. 1) Saskaņā ar Paziņošanas likuma 9.panta otro daļu dokuments, kas sūtīts pa elektronisko pastu, uzskatāms par paziņotu otrajā darba dienā pēc tā nosūtīšanas. |
15. |
Atgādinājums |
Klienta pienākums sniegt patiesas un pilnīgas ziņas par sevi un ģimenes locekļiem; nekavējoties ziņot par izmaiņām apstākļos, kuri nosaka pabalsta saņemšanu vai tā apmēru; aktīvi iesaistīties savas problēmas risināšanā, pildot līdzdarbības pienākumus; sadarboties ar Aģentūras sociālā darba speciālistiem. Klients ir atbildīgs par sniegto ziņu patiesumu un savu rīcību, kā arī atbildīgs par zaudējumu, kas Aģentūrai radušies viņa vainas vai nelikumīgas rīcības dēļ, atlīdzināšanu. |
16. |
Brīdinājums |
Pabalsta veselības aprūpei izmaksu ar motivētu lēmumu pārtrauc vai samazina tā apmēru, ja klients, iesniedzot iesniegumu sniedzis nepatiesas ziņas. |
17. |
Pakalpojuma autentifikācijas līmenis |
2 – apliecināta identitāte |
18. |
Dzīves situācija |
Ģimene, bērni, veselība, sociālie pakalpojumi |
19. |
Pakalpojuma pieprasīšanas veidi |
|
20. |
Pakalpojuma saņemšanas veidi |
Pabalstu var saņemt: 1. ar pārskaitījumu uz pieprasītāja kontu, 2. veicot maksājumu ar pārskaitījumu pakalpojuma sniedzēja kontā, 3. skaidrā naudā Tukuma novada pašvaldības kasē. |