1. |
Pakalpojuma nosaukums |
Pabalsts izglītības ieguvei(Tukuma novada sociālais dienests) |
2. |
Pakalpojuma turētāja nosaukums |
Tukuma novada pašvaldības iestāde „Tukuma novada sociālais dienests” (turpmāk-Tukuma novada sociālais dienests) |
3. |
Pakalpojuma funkcija/uzdevums |
Sniegt materiālu atbalstu maznodrošinātām un trūcīgām personām - ģimenēm ar bērniem |
4. |
Pakalpojuma būtības īss apraksts |
1) Pusdienu faktisko izmaksu segšana bērnam līdz 20 gadu vecumam, ja bērns mācās citas pašvaldības vispārizglītojošā skolā, kur apgūst pamatizglītības vai vidusskolas izglītības programmu; 2) Brokastu, pusdienu un launaga faktisko izdevumu segšana, ja bērns apmeklē citas pašvaldības izglītības iestādi, kura nodrošina pirmsskolas izglītības programmu; 3) Pabalsta atsevišķu izmaksu segšanai mērķis ir sniegt materiālu palīdzību personām, ja tā dzīvo mājsaimniecībā, kura kvalificējas trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusa saņemšanai un ir deklarēta Tukuma novadā sociālās funkcionēšanas un neatkarīgas dzīves veicināšanai; 4) skolas piederumu iegādei 30,00 euro katram bērnam, ja bērns apgūst piecus un sešus gadus veco bērnu pirmsskolas apmācību, ja pabalsts pieprasīts ne vēlāk kā līdz attiecīgā gada 30. septembrim.
Brīvpusdienas, ar to saprotot pusdienu faktisko izmaksu segšanu, saskaņā ar noslēgto līgumu: |
5. |
Pakalpojuma saņēmējs |
Fiziskas personas. |
6. |
Pakalpojuma saņēmēja apraksts (ja pakalpojuma saņēmējam ir speciāli definēti kritēriji) |
Pabalsts ģimenēm ar bērniem tiek piešķirts ģimenei (personai), kura normatīvo aktu noteiktajā kārtībā ir, atzīta par trūcīgu vai maznodrošinātu ģimeni (personu), kā arī ģimenei (personai), kura ir nonākusi krīzes situācijā, izvērtējot krīzē nonākušās ģimenes, personas, kurām ir kopēji izdevumi par uzturu un kuras mitinās vienā mājoklī, ienākumus un materiālo stāvokli.
|
7. |
Normatīvie akti, kas reglamentē pakalpojuma sniegšanu |
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums, likums „Par sociālo drošību” ; Ministru kabineta 17.12.2020. noteikumi Nr.809 "Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu"; Tukuma novada domes 25.08.2021. saistošie noteikumi Nr.25 „Par sociālo palīdzību Tukuma novada pašvaldībā” |
8. |
Pakalpojuma saņemšanai nepieciešamie dokumenti |
Tukuma novada sociālajā dienestā jāuzrāda: personas pase; Jāiesniedz: iesniegumu, kuru paraksta visi pilngadīgie mājsaimniecības locekļi, izziņa par ienākumiem no algota darba pēdējo trīs mēnešu laikā (pēc iedzīvotāju ienākuma nodokļa un valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu nomaksas); citi ienākumus, īpašumus un uzkrājumus apliecinoši dokumenti (ienākumi no saimnieciskās darbības, nekustamās mantas īres, saņemtie dāvinājumi, atsevišķi dzīvojoša laulātā materiālais atbalsts ģimenei); dokuments, kas apliecina saņemto uzturlīdzekļu apmēru, ja ģimenē kāds no vecākiem nepiedalās bērna audzināšanā; skolniekiem, studentiem - izziņa no mācību iestādes; dokumenti, kas apliecina papildus ienākumus, naudas uzkrājumus un īpašumus. Bezdarbniekiem jābūt reģistrētiem Nodarbinātības valsts aģentūrā. Tukuma novada sociālajā dienestā aizpilda iztikas līdzekļu deklarāciju. |
9. |
Pakalpojuma pieprasīšanai nepieciešamās veidlapas |
Iesniegums |
10. |
Pakalpojuma saņemšanas termiņš (darba dienās) |
20 |
11. |
Ar pakalpojuma saņemšanu saistītie maksājumi |
Nav |
12. |
Piezīmes (par pakalpojuma saņemšanas termiņu un maksājumiem, kuri saistīti ar termiņu) |
|
13. |
Administratīvais process |
Ir |
14. |
Pārsūdzības iespējas |
Lēmumu var apstrīdēt Tukuma novada pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā (Talsu iela 4, Tukums, Tukuma nov.) viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas, iesniedzot iesniegumu Tukuma novada sociālajā dienestā (Tidaholmas iela 1, Tukums, Tukuma nov.). Lēmums stājas spēkā dienā, kad adresāts to saņēmis Paziņošanas likumā noteiktā kārtībā. 1) Saskaņā ar Paziņošanas likuma 9.panta otro daļu dokuments, kas sūtīts pa elektronisko pastu, uzskatāms par paziņotu otrajā darba dienā pēc tā nosūtīšanas. |
15. |
Atgādinājums |
Klienta pienākums sniegt patiesas un pilnīgas ziņas par sevi un ģimenes locekļiem; nekavējoties ziņot par izmaiņām apstākļos, kuri nosaka pabalsta saņemšanu vai tā apmēru; aktīvi iesaistīties savas problēmas risināšanā, pildot līdzdarbības pienākumus; sadarboties ar Tukuma novada sociālā sociālā darba speciālistiem. Klients ir atbildīgs par sniegto ziņu patiesumu un savu rīcību, kā arī atbildīgs par zaudējumu, kas Tukuma novada sociālajam dienestam radušies viņa vainas vai nelikumīgas rīcības dēļ, atlīdzināšanu. |
16. |
Brīdinājums |
Pabalsta izglītības ieguvei izmaksu ar motivētu lēmumu pārtrauc vai samazina tā apmēru, ja klients, iesniedzot iesniegumu sniedzis nepatiesas ziņas. |
17. |
Pakalpojuma autentifikācijas līmenis |
2 – apliecināta identitāte |
18. |
Dzīves situācija |
Pabalsti; valsts un pašvaldību palīdzība |
19. |
Pakalpojuma pieprasīšanas veidi |
|
20. |
Pakalpojuma saņemšanas veidi |
Pabalstu var saņemt: 1. veicot maksājumu par ēdināšanas pakalpojumu. |
Pakalpojuma pieprasīšanas veidi: Saņemšanas veids klātiene